Voortgang decentralisaties

vrijdag 16 oktober 2015 20:34

Medio augustus 2015 is bekend gemaakt dat gemeenten herbeoordeling van persoonsgebonden budgetten voor zorg voor 1 oktober van dit jaar moeten hebben afgerond.

VERZOEK OM INLICHTINGEN RAADSLID / FRACTIE: Gerry Loof-Bakker, ChristenUnie

ONDERWERP: Herbeoordeling persoonsgebonden budgetten. Voortgang transitie zorg, begeleiding en dagbesteding

TOELICHTING:

De coöperatie van ondernemers in de kleinschalige zorg in Zeeland, CKZ heeft in juni een brief gestuurd over de verdeling van het budget. I.v.m. de lump sum financiering van bege-leiding en dagbesteding van cliënten vanaf 1 januari 2015, kunnen zij niet inspelen op de groeiende vraag naar kleinschalige zorg.

Daarnaast stelt CKZ dat er nog geen duidelijk doorstroombeleid is voor jongeren tussen jeugdwet/WMO en participatie, terwijl juist de transitie van deze drie wetten kansrijk is om voor jongeren vanaf 16 jaar ontschotte trajecten te realiseren. Het aanbod is er wel, maar de financiering loopt nog steeds via drie beleidsterreinen naast elkaar.

Hieronder kunt u het hele document lezen en/of downloaden.

Voortgang decentralisaties162,1 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Voortgang decentralisaties'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.